Halfway - Reisverslag uit Canberra, Australië van Liesbeth Woolschot - WaarBenJij.nu Halfway - Reisverslag uit Canberra, Australië van Liesbeth Woolschot - WaarBenJij.nu

Halfway

Blijf op de hoogte en volg Liesbeth

23 April 2014 | Australië, Canberra

Jeej het is weer tijd voor een nieuw verhaaltje, mijn blogfrequentie ligt niet zo hoog, oeps. Even nadenken over wat ik de afgelopen maand gedaan heb.

Om te beginnen ben ik eind maart met Elise en Mariel een weekend naar Sydney gegaan, waar we onder andere alle toeristische attracties bekeken hebben, met vrienden van ze de lekkerste beef curry ooit hebben gegeten in China Town en op het strand hebben gelegen. Ongelofelijk hoeveel we hebben gelopen dat weekend(oké buiten het strand), maar wat is Sydney een gave wereldstad! Dat was eigenlijk het laatste weekend voor de midterm exam – stress. Of stress, ik was een lange tijd verbazingwekkend relaxed voor mijn tentamens en opdrachten die er aan kwamen.

We bleven na Sydney een aantal weekenden in Canberra en ook daar hebben we geprobeerd ons te vermaken. Zo hebben Elise en ik met onze Zweedse vrienden én hun Zweedse vrienden die op bezoek waren een twee uur durende buitenrit te paard gemaakt, wat echt geweldig was! Het was perfect weer, de natuur was mooi en we hebben zelfs nog schapen van de ene wei naar de andere wei gedreven. Gezien de Zweedse vrienden van de Zweedse vrienden een busje hadden, zijn we daarna nog naar een vogelboerderij gereden waar we paradijselijke vogels appel en wormen mochten voeren. Leuk was dat!

Na dat weekend was de pret wel even voorbij en werd het ineens wel even flink studeren in de bieb. Ik had eigenlijk maar één echt tentamen en verder alleen essays, maar dat moest ik af hebben voordat ik op vakantie ging in de Easter Break. Vooral toen in het eerste weekend van de Easter Break iedereen ongeveer naar de meest gave bestemmingen vertrok en ik in mijn eentje in de bieb zat was dat.. niet zo leuk. Wel een bijzonder contrast, als ik zo’n weekend in Nederland heb dan vind ik dat vaak wel even fijn, maar hier wil ik graag mensen om me heen. Maar goed, ik mag absoluut niet klagen, ik had een zeer goed vooruitzicht.

Voor de Easter Break hadden Mariel en ik in eerste instantie plannen gemaakt met twee andere meiden, maar dit ging uiteindelijk toch niet door. Eerst baalden we, gezien we nog maar kort de tijd hadden om iets anders te vinden. Uiteindelijk vonden we gelukkig mensen die ook nog niet echt iets gepland hadden, maar graag een roadtrip wilden doen in Tasmanië, in de tweede week van de vakantie. Mariel en ik zijn, voordat we van Sydney naar Launceston vlogen, nog vier dagen in Sydney geweest. Haar huisgenoot heeft ons van tevoren allerlei leuke tips gegeven die we deels hebben opgevolgd. Na een geweldig weekend daar, hebben we ons verenigd met de anderen. Tasmanië steeg boven al mijn verwachtingen uit. Ik verwachtte op zich wel mooie dingen te zien, maar wauw, Tasmania has it all! Rainforest, mooie countryside, witte stranden met turquoise water en roze lucht, indrukwekkende bergen. We hebben veel gewandeld en veel gezien, en veel gelachen. Het was een interessante groep om mee te reizen gezien we elkaar allemaal niet echt goed kenden en ook uit verschillende culturen afkomstig zijn.

Het tripje kreeg een zeer avontuurlijke wending doordat één van ons de autosleutels kwijt is geraakt terwijl we in the middle of nowhere in een national park waren. We hadden geen bereik, er was geen openbaar vervoer. Uiteindelijk hebben we door te liften contact met de buitenwereld weten te leggen en is de auto door de Australische ANWB naar Hobart getrokken. Toen wij de volgende dag ook een bus naar Hobart wilden nemen, omdat we onze laatste dagen daar toch al wilden spenderen, bleek dat er geen bussen gingen. Toen heeft een meneer iemand voor ons gebeld die toch al richting Hobart ging, waar we dus mee konden liften. Uiteindelijk toch nog leuke dagen in Hobart gehad, die zeer cultureel verantwoord waren door ons bezoek aan Port Arthur het Mona Museum. Via Melbourne zijn we weer teruggekomen in Canberra, waar ik het nu ook wel weer fijn vind om lekker in mijn eigen bedje te slapen. Tasmanië had ik in ieder geval niet willen missen!

Nu het leven in Canberra wat normaler is geworden begin ik ook weer bepaalde dingen te missen aan Nederland. Zoals OUDE KAAS!!!! en fietsen, en ook gezellige kroegavondjes met mijn vriendinnen. Bier is hier eigenlijk niet echt te drinken, soms heb ik echt zin in een koud flesje Hertog Jan (of Grolsch, sorry familie), hihi. Lekkere rode wijn is er dan wel weer in overvloed.

Voor mei staat er niet veel bijzonders op de planning, ik heb veel essays en exams en wil geld proberen te besparen voor na het semester (ons wilde avontuur kwam helaas niet zonder prijskaartje). Nog wel even iets grappigs; wij gaan hier met alle Dutchies ook Koningsdag vieren! Wel op maandag pas, we gaan naar een borrel op de Nederlandse ambassade!

Liefs!

  • 27 April 2014 - 15:39

    Jopie En Henk:

    Hoi Liesbeth,

    Wat een leuk verslag van jouw doen en laten Down Under. We beleven er erg veel plezier aan en leven erg met al je avonturen mee.

    Zo te lezen heb je het daar erg naar je zin en vermaak je je daar opperbest en het studeren gaat ook goed.

    Zijn pas nog bij je pa en ma op de koffie geweest, was erg gezellig. Maar iedereen mist je hier wel een beetje.

    De oude kaas en Hertog Jan staan hier ongeduldig op je te wachten.

    Groetjes van ons allebei en tot mailens. Doei doei!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Liesbeth

Actief sinds 16 Feb. 2014
Verslag gelezen: 263
Totaal aantal bezoekers 3380

Voorgaande reizen:

05 Februari 2014 - 27 Juli 2014

Australië

Landen bezocht: