Kort verhaaltje - Reisverslag uit Canberra, Australië van Liesbeth Woolschot - WaarBenJij.nu Kort verhaaltje - Reisverslag uit Canberra, Australië van Liesbeth Woolschot - WaarBenJij.nu

Kort verhaaltje

Blijf op de hoogte en volg Liesbeth

24 Mei 2014 | Australië, Canberra

Joee!
Terwijl in Nederland de nieuwskoppen alleen nog maar over het mogelijke zomerweer speculeren geniet ik hier van de Australische herfst. Die is in Canberra geweldig; zon, 20 graden en bomen met hele mooie kleurtjes. Al beginnen de bladeren inmiddels wel te vallen, winter is coming. Heel vreemd voor mij als Nederlander, ik heb het gevoel dat het lente is, terwijl hier mensen over straat gaan met handschoenen.

Ik denk dat dit een redelijk kort verhaal wordt, want zoveel nieuws heb ik na de wilde verhalen in de easter break niet te vertellen. Eigenlijk staat de hele tweede periode in het teken van studeren.. ik heb aan een stuk door essays en take-home exams te schrijven. Niet dat het heel druk is, maar het moet wel gebeuren. Gelukkig is dit voor iedereen het geval. Daarnaast ben ik eigenlijk de hele tijd in Canberra, mijn weekenden zien er dus totaal anders uit dan vóór de easter break. Ik moet zeggen dat dit mij ook zeker niet tegenvalt, we zoeken wel weer andere leuke dingen om te doen en het is eigenlijk allemaal heel relaxed. Toch ben ik wel best blij als het half juni is en ik weer op avontuur mag.

Even denken wat de mei-highlights waren. Ten eerste de koningsdag borrel op de ambassade. Een fancy borrel waar iedereen net gekleed was en de blokjes kaas en bitterballen rondgingen! Verder heb ik in mei twee vrinden uit de Achterhoek weergezien, wat erg leuk was! Eerst Tom, waarbij ik op het Ulenhof in de klas heb gezeten, die voor vrijwilligerswerk een week in Canberra was. Later kwam Jelle langs, onze (Westen)dorpsvriend. Na zijn Nieuw-Zeeland en Thailand avonturen vond hij het leuk om zijn trip af te sluiten in het bruisende Canberra. Erg handig om even een kok in huis te hebben, gezien ik al in geen tijden een Nederlandse maaltijd op had.

Verder dus niet zoveel gedaan, maar de tijd vliegt voorbij. We beginnen ons allemaal te beseffen dat we nog maar een paar weken hebben. Een paar van mijn vriendinnen zijn vroeg klaar en vertrekken al begin juni om te reizen! We plannen dus leuke avondjes in en ook staat de datum voor het afscheidsfeestje al vast. Heel raar en stom idee om afscheid te moeten gaan nemen van mensen waarmee ik zo veel ben omgegaan de afgelopen maanden.

Hm, ik geloof dat ik verder niet zoveel te vertellen heb. De tweede periode hier is gewoon zo anders dan de eerste. Het is fijn om nu overal aan gewend te zijn en weer uit te kunnen kijken naar de after-semester-trip die ik ga maken! Oh, heb nog wat leuke herfstfoto’s toegevoegd.

xxx

  • 25 Mei 2014 - 10:46

    Henk En Jopie:

    Hallo Liesbeth,

    We vinden het iedere keer weer leuk om jouw verslag te lezen! Je maakt zulke leuke dingen mee, dat het leven hier wel wat saai begint te lijken, maar ook wij vermaken ons prima, maar dan op een andere manier.

    Wat fijn dat je het daar zo naar je zin hebt, maar wij vinden het ook fijn dat je gauw weer terug komt.
    Geniet er nog maar lekker van.

    Groetjes van ons. Doei!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Liesbeth

Actief sinds 16 Feb. 2014
Verslag gelezen: 1139
Totaal aantal bezoekers 3388

Voorgaande reizen:

05 Februari 2014 - 27 Juli 2014

Australië

Landen bezocht: